Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti uplatnění neučebnicových (autentických) textů ve výuce anglického jazyka na 1. stupni
Vanhaeren, Pavla ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Tato diplomová práce je primárně zaměřena na aplikaci autentických materiálů ve výuce anglického jazyka na prvním stupni základních škol při uplatnění strategií autentického učení. V teoretické části práce byly nejprve analyzovány kurikulární dokumenty MŠMT ČR týkající se změn ve vzdělávací oblasti Jazyk a jazyková komunikace. Poté byly nastíněny způsoby aplikace didaktických principů přiměřenosti, systematičnosti, názornosti, vědomého osvojování učiva, aktivnosti, individuálního přístupu, celistvosti a cyklického uspořádání učiva. Dále byl v teoretické části této práce definován rozdíl mezi pojmy didaktické a autentické materiály a pojmem autentické učení. Porovnány byly také různé pohledy na využití inovační strategie autentického učení při výuce cizích jazyků a uvedeny různé možnosti zprostředkování reálií a sociokulturního kontextu anglicky mluvících zemí. V rámci výzkumné části diplomové práce bylo zkoumáno, zda na bázi využití autentických materiálů skutečně došlo k autentickému učení, a do jaké míry. Za tímto účelem proběhlo zkoumání na pěti takto zaměřených základních školách. Výzkum ukázal, že na čtyřech z nich byly využívány při výuce angličtiny kromě didaktických materiálů rovněž autentické materiály, ovšem úspěšnost aplikace metody autentického učení kolísala mezi 48% až 90%. Nesporně však tyto...
Diagnostika vybraných didaktických pojmů v sémantickém prostoru studentů učitelství a učitelů na 1. stupni ZŠ
KUBÍČKOVÁ, Eva
Tato diplomová práce se zabývá problematikou a následně diagnostikou prekonceptů k didaktickým pojmům u studentů učitelství a učitelů v praxi na 1. stupni ZŠ. Hlavním cílem bylo zjistit, do jaké míry spolu souvisí vnímání vybraných didaktických pojmů mezi studenty pedagogické fakulty a učiteli na 1. stupni ZŠ. Teoretická část se zabývá odborným vymezením výzkumné metody sémantického diferenciálu a vymezením pojmů zahrnutých ve výzkumu. V praktické části byly zjištěny a zpracovány údaje o vnímání zvolených didaktických pojmů pomocí metody sémantického diferenciálu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.